UTILIZAREA MATRICEI GENERAL ELECTRIC/MCKINSEY ĪN PROCESUL DE SELECTARE A PIEŢELOR EXTERNE

 
Autor (i): Nicolae Răzvan Decuseară
 
JEL: M16, M31, M39
 
Cuvinte cheie: selectarea pieţelor, internaţionalizare, competitivitate, marketing internaţional
 
Abstract:
Datorită resurselor limitate nicio firmă nu poate servi toate pieţele potenţiale din lume, astfel īncāt clienţii să fie satisfăcuţi, iar obiectivele firmei să fie atinse, motiv pentru care firma trebuie să selecteze cele mai potrivite pieţe. Ea se poate concentra pe piaţa unui singur produs, putānd servi mai multe zone geografice, dar poate, de asemenea, să decidă să servească diferite pieţe ale produsului īntr-un grup restrāns de zone selectate geografic. Datorită numărului mare şi diversităţii pieţelor din care poate alege, analiza atractivităţii pieţelor şi selectării celor mai interesante este una complexă. Matricea General Electric are două dimensiuni, prima fiind atractivitatea pieţei, iar cea de a doua, forţa competitivă a firmei şi urmăreşte analizarea punctelor tari şi slabe ale firmei īntr-o varietate de domenii, permiţānd firmei să identifice cele mai atractive pieţe, precum şi să orienteze managerii īn alocarea resurselor către aceste pieţe, să īmbunătăţească poziţia competitivă mai slabă a firmei pe pieţele īn dezvoltare, respectiv să scoată firma de pe pieţele neatractive.
 
Articol: Fisier PDF