ANALIZA UNOR FACTORI DE INFLUENŢĂ AI DEZVOLTĂRII RETAILULUI ROMĀNESC MODERN

 
Autor (i): Mihaela, Asandei; Andreea, Gangone; Cristina, Gănescu
 
JEL: L81, M31, O11
 
Cuvinte cheie: comerţ, retail modern, roată a comerţului cu amănuntul, ciclu de viaţă al pieţei de retail
 
Abstract:

Comerţul romānesc se află la acest īnceput de mileniu īntr-o etapă intermediară dintr-un proces complex de dezvoltare, de demersuri şi de eforturi de modernizare a formelor de comerţ. După 1995 şi pānă īn prezent, Romānia a cunoscut o creştere constantă a pieţei de retail datorate intrării pe piaţa romānească a lanţurilor internaţionale de comerţ modern şi schimbărilor intervenite īn comportamentul consumatorilor romāni.

Īn prezent, retailul romānesc prezintă un potenţial ridicat de dezvoltare, aflāndu-se īn faza de dezvoltare accelerată din ciclul său de viaţă. Īn această etapă se definitivează caracteristicile formatelor moderne de comerţ, creşte nivelul competiţiei, se consolidează reţelele moderne de retail şi există īncă locaţii atractive pentru implantare, ceea ce permite obţinerea unor rate atractive ale profitului.

Pornind de la premisa că există o mare diversitate de factori care modelează retailul modern, īn lucrarea de faţă am analizat impactul unor variabile macroeconomice asupra dezvoltării pieţei romāneşti de retail. Metodologia de cercetare s-a bazat pe metoda regresiei multifactoriale şi pe metoda corelaţiei statistice. Rezultatele studiului au relevat că retailul romānesc este influenţat de produsul intern brut, salariul lunar mediu net, cursul de schimb al monedei naţionale īn raport cu moneda Euro şi de rata anuală a inflaţiei.

 
Articol: Fisier PDF