PROVOCĂRI ĪN INDUSTRIA TURISMULUI MEDICAL ĪN CONTEXTUL GLOBALIZĂRII

 
Autor (i): Carmen, Iordache, Iuliana, Ciochină
 
JEL: F68, I15, L83
 
Cuvinte cheie: turism medical, turist pacient, motivaţii, strategie
 
Abstract:

Turismul medical nu reprezintă un concept nou, deşi nu există īncă un consens internaţional privind numele acestui fenomen care se manifestă de mii de ani. Este definit prin deplasarea pacienţilor īn diferite ţări īn scopul obţinerii de īngrijiri şi servicii medicale combinate cu anumite facilităţi turistice.  Creşterea fluxului de pacienţi care doresc tratamente īn străinătate este un fenomen global, legat de dezvoltarea economică ce generează creşterea veniturilor şi a nivelului de educaţie. La nivel internaţional, turismul medical creşte cu 20% pe an, piaţa mondială a turismului medical la momentul actual fiind estimată a fi de aproximativ 100 miliarde de dolari.

Acest studiu īncearcă să evidenţieze o analiză conceptuală a turismului medical, modul de orientare a fluxurilor turistice medicale şi principalele destinaţii precum şi propunerea unor strategii de dezvoltare a turismului medical pe baza experienţei cātorva ţări.

 
Articol: Fisier PDF