SCURTĂ ANALIZĂ A UNUI STUDIU PRIVIND CONSUMUL DE BĂUTURI ENERGIZANTE ÎN ITALIA

 
Autor (i): Maurizio LANFRANCHI, Carlo GIANNETTO, Ionela-Carmen PIRNEA
 
JEL: M31
 
Cuvinte cheie: băuturi energizante, evoluţia consumului, Italia
 
Abstract:
      Metodologia folosită în elaborarea acestui articol a fost ancheta cantitativă şi aleatoare. Pentru realizarea cercetării, sondajul a fost realizat pe revelaţii motivaţionale, printr-o metodolgie care se referă la sondajul de opinie realizat prin chestionar. Autorii au definit şi dezvoltat o serie de ipoteze de cercetare, au identificat întrebările sondajului şi au realizat chestionarul pentru a-l aplica pe un eşantion de consumatori. Elaborarea chestionarului a condus la întrebări cu privire la definirea calităţii percepute, la consumul obişnuit, la raportul calitate-preţ toate acestea referitoare la produsele definite drept „băuturi energizante”. Sondajul a fost efectuat în perioada noiembrie-decembrie 2011, pe un eşantion de 120 de consumatori italieni. El a fost realizat la punctele de vânzare, în principal supermarket-uri, cluburi, pub-uri şi baruri, intervievarea realizându-se pe eşantionul de consumatori prin metoda „faţă în faţă”. Scopul acestui studiu este de a înţelege nevoile, obiceiurile şi preferinţele de cumpărare ale consumatorilor de băuturi energizante, precum şi gradul de apreciere al acestora. În această lucrare vom descrie pe scurt şi doar parţial rezultatele sondajului. 
 
Articol: Fisier PDF