DISTORSIUNI ALE COMUNICĂRII CORPORATISTE ĪN MEDIUL DE AFACERI SUPUS TENDINŢELOR DE GLOBALIZARE

 
Autor (i): Ramona-Elena, Chiţu
 
JEL: D83
 
Cuvinte cheie: globalizare, limbaj corporatist, mediu de afaceri, competenţe, comunicare
 
Abstract:
Dezvoltarea sectorului privat, solicitarea de către angajatori a unor abilităţi de comunicare specifice, divizarea domeniului economic īn nenumărate ramuri de activitate – financiar-bancar, management, resurse umane, contabilitate, relaţii internaţionale, turism – pătrunderea unei literaturi de specialitate prin intermediul traducerilor, toate aceste aspecte motivează existenţa īn limba romānă a unui lexic economic globalizat. Găsindu-şi originea īn principiile filosofiei structuraliste şi asociată cu tendinţa lingvistică structuralistă, globalizarea limbajului economic se face simţită astăzi prin pătrunderea unui număr mare de īmprumuturi lingvistice. Clasificate ca īmprumuturi de lux sau necesare, ca īmprumuturi complet asimilate, parţial asimilat sau deloc asmilate de limba ţintă, cuvintele īmprumutate stau la baza a ceea ce specialiştii īn domeniu numesc limbajul corporatist. Plecānd de la considerentul că necunoaşterea completă sau parţială a acestui limbaj devine o reală barieră īn calea comunicării, articolul de faţă urmăreşte analiza gradului de cunoaştere a acestei categorii de cuvinte, īn rāndul angajaţilor din mediile de afaceri implicate īn parteneriate economice la nivel internaţional şi din organizaţiile multinaţionale.
 
Articol: Fisier PDF